EWIDENCJA LUDNOŚCI I DOWODY OSOBISTE 

 

 

Miejsce załatwiania spraw

Urząd Gminy Chmielno ul. Gryfa Pomorskiego 22 pok. Nr 2 Tel. (058) 684-22-11 w. 30 i 45

   

Sprawa

Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy
ponad 2 miesiące

Wymagane dokumenty

  • dowód osobisty,
  • osoby niepełnoletnie nie posiadające dokumentu tożsamości
    przedstawiają odpis skrócony aktu urodzenia,
  • poświadczenie wymeldowania z poprzedniego pobytu stałego
    (w przypadku zameldowania na pobyt stały),
  • wypełniony i poświadczony druk zgłoszenia zameldowania,
    książeczka wojskowa (dla osób podlegających obowiązkowi
    wojskowemu),

Opłata

  • Wolne od opłat

Sposób załatwiania

  • Wniosek o zameldowanie składa się osobiście,
  • w zastępstwie osoby niepełnoletniej czynności zgłoszenia danych
    dokonuje opiekun ustawowy lub faktyczny.

Czas załatwiania

  • jeżeli dokumenty są kompletne, sprawa załatwiana jest w tym samym dniu.

Inne informacje istotne dla
interesantów

  • w niektórych przypadkach konieczne może okazać się przedstawienie dodatkowych dokumentów (akt notarialny, decyzja o przydziale lokalu umowa cywilnoprawna, inne). Szczegółowych informacji udzieli pracownik Ewidencji Ludności.
   

Sprawa

Dokonanie wymeldowania z pobytu stałego

Wymagane dokumenty

  • dowód osobisty,
  • osoby niepełnoletnie nie posiadające dokumentu tożsamości
    przedstawiają odpis skrócony aktu urodzenia,
  • wypełniony druk zgłoszenia wymeldowania,
  • książeczka wojskowa (dla osób podlegających obowiązkowi
    wojskowemu),

 

Sposób załatwienia sprawy

  • wymeldowania należy dokonać osobiście, z wyjątkiem osób
    niepełnoletnich - opiekun ustawowy lub faktyczny.

Opłata

  • Wolne od opłat

Czas załatwienia sprawy

  • jeżeli dokumenty są kompletne, sprawa załatwiana jest w tym samym dniu.

 

Sprawa

Zameldowanie obywatela niebędącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej

Wymagane dokumenty

  • Zgłoszenie pobytu czasowego dokonuje się na obowiązującym
    formularzu,
  • Wiza (a w przypadku gdy wyjazd nastąpił na podstawie umowy przewidującej zniesienie lub ograniczenie posiadania wizy - dokument podróży), lub:
    • tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca,
    • karta pobytu,
    • zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony
    • zezwolenie na osiedlenie się,
    • zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich,
    • decyzja o udzieleniu zgody na pobyt tolerowany lub o nadaniu statusu uchodźcy w RP.

Sprawa

Zameldowanie obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej

Wymagane dokumenty

  • Zgłoszenie pobytu czasowego dokonuje się na obowiązującym
    formularzu,
  • Ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo,
  • Zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE (a w przypadku braku zaświadczenia - oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium RP) z Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego - Wydział ds. Cudzoziemców - Gdańsk ul. Okopowa 21/27.

Sposób załatwienia sprawy

  • Zameldowania należy dokonać osobiście, z wyjątkiem osób
    niepełnoletnich - opiekun ustawowy lub faktyczny.

Opłata

  • Wolne od opłat

Czas załatwienia sprawy

  • jeżeli dokumenty są kompletne, sprawa załatwiana w tym samym dniu.
   

Sprawa

Prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach o wymeldowanie z pobytu stałego

Wymagane dokumenty

  • Wniosek (odręczny) z uzasadnieniem.
  • Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (np. akt
    notarialny, umowa najmu).
  • Dokument potwierdzający utratę prawa do przebywania w lokalu
    zgłaszanej osoby, np. wyrok w sprawie podziału majątku lub eksmisji.
  • Ewentualne dokumenty na potwierdzenie opuszczenia lokalu
    (np. protokół eksmisji)

Sposób załatwienia sprawy

  • 30 dni, a w przypadkach skomplikowanych do dwóch miesięcy.

Opłata

  • Wolne od opłat

Uwagi

  • Decyzja o wymeldowaniu może być wydana w następujących
    przypadkach:
    • gdy osoba opuściła dotychczasowe miejsce pobytu bez
      wymeldowania
    • gdy osoba bez wymeldowania się opuściła
      dotychczasowe miejsce pobytu stałego, nie przebywa w nim
      co najmniej 6 miesięcy, a nowego miejsca pobytu nie można
      ustalić.
  • We wniosku należy opisać stan faktyczny, wskazać adres zgłoszonej
    osoby, jeżeli jest znany. Wnioskodawca obowiązany jest wskazać
    dowody, w tym świadków. Przed złożeniem podania prosimy o
    kontakt z pracownikiem wydziału (pok. 2 (058) 684-22-11).
   

Sprawa

Udzielenie informacji o danych osobowych

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o udostępnienie danych osobowych na formularzu.
  • Dowody potwierdzające interes prawny do uzyskania informacji. W
    przypadku ich braku informacja może być udzielona za zgodą osoby,
    której zapytanie dotyczy. Zasada ta nie jest stosowana do zapytań
    organów państwowych i instytucji realizujących zadania publiczne.
  • Dowód uiszczenia opłaty za informację w wysokości 4% kwoty najniższego wynagrodzenia za pracę pracowników.

Sposób załatwienia
sprawy

  • Siedem dni. W przypadku konieczności uzyskania zgody osoby - jeden miesiąc.

Opłata

  • Za informację o jednej osobie. (płatne przelewem na konto:
    Bank Spółdzielczy Sierakowice O/Chmielno
    nr
    77832400010030001220000030

Uwagi

  • Dowodem posiadania interesu prawnego mogą być:
    • wezwania sądu, prokuratury, komornika i innych organów
      państwowych zobowiązujące do przedstawienia danych
    • wyroki sądu oraz orzeczenia organów, których realizacja łączy
      się z koniecznością posiadania danych.
   

Sprawa

Zgłoszenie wyjazdu na pobyt czasowy za granicę

Wymagane dokumenty

  • Zgłoszenie wyjazdu na pobyt czasowy za granicę na obowiązującym formularzu
  • Dowód osobisty.
  • Skrócony odpis aktu urodzenia dziecka (jeśli zgłoszenie jego dotyczy).
  • Książeczka wojskowa (dotyczy osób podlegających obowiązkowi służby wojskowej - mężczyzn do lat 60 i kobiet posiadających ten dokument).

Opłata

  • Wolne od opłat

Sposób załatwienia

  • Od ręki

Uwagi

  • Obowiązek zgłoszenia wyjazdu dotyczy obywateli polskich
    wyjeżdżających za granicę na okres dłuższy niż dwa miesiące.
    Powrót należy zgłosić w urzędzie tylko wtedy, gdy nastąpił on
    przed upływem terminu pobytu.
   

Sprawa

Zaświadczenie z akt ewidencji ludności

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o wydanie zaświadczenia.
  • Dowód osobisty - przy odbiorze zaświadczenia.

Opłata

  • Opłata skarbowa - 17 zł

Uwagi

  • Zaświadczenie wydaje się osobie, której ono dotyczy, bądź członkowi
    rodziny wspólnie zamieszkałemu. Na zasadach ogólnych można je
    przekazać lub przesłać pełnomocnikowi wskazanemu we wniosku.
    W innych przypadkach zaświadczenie może być wydane jedynie po
    udokumentowaniu interesu prawnego do posiadania danych.
  • Dowodem posiadania interesu prawnego mogą być:
    • wezwania sądu, prokuratury, komornika i innych organów
      państwowych zobowiązujące do przedstawienia danych
    • wyroki sądu oraz orzeczenia organów, których realizacja łączy
      się z koniecznością posiadania danych.
   

Sprawa

Zameldowanie na pobyt czasowy do dwóch miesięcy

Wymagane dokumenty

  • Zgłoszenia zameldowania dokonuje się ustnie.
  • Dowód osobisty.
  • Ważny paszport polski (dotyczy osób zamieszkałych za zagranicą).

Opłata

  • Wolne od opłat

Uwagi

  • Zameldowanie na pobyt czasowy do dwóch miesięcy może nastąpić
    w miejscu faktycznego pobytu. Zameldowanie może nastąpić w
    obecności najemcy lokalu.

 

 

Sprawa

Wydawanie dowodów osobistych

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o wydanie dowodu osobistego,
  • Dowód osobisty,
  • Odpis skrócony aktu urodzenia dla osób składających wniosek, po raz pierwszy. Obowiązek nie dotyczy osób, których akty zostały sporządzone przez USC w Chmielnie,
  • Odpis skrócony aktu małżeństwa przy zmianie stanu cywilnego, dowód osobisty. Obowiązek nie dotyczy osób, których akty
    zostały sporządzone przez USC w Chmielnie (dla osób, które
    już posiadają taki dokument),
  • Dwie aktualne fotografie o wymiarze 35 x 45 mm,
  • Dowód uiszczenia opłaty,
  • Zaświadczenie o utracie dowodu osobistego, jeżeli zostało wydane.

Opłata

  • za wydanie dowodu osobistego - 30,00 zł. na rachunek bankowy
  • Urzędu Gminy
    BS SIERAKOWICE O/CHMIELNO
    77832400010030001220000030

Zwolnienia z opłaty

* dotyczy osób:
  • ubiegających się o wymianę dowodu osobistego z powodu jego wady technicznej lub sporządzonego niezgodnie z danymi zawartymi we wniosku,
  • zobowiązanych do wymiany dowodu osobistego z powodu administracyjnej zmiany nazwy miejscowości, nazwy ulicy lub numeru domu,
  • które utraciły dowód osobisty w wyniku klęsk żywiołowych,
  • przebywających w domach opieki społecznej lub korzystających z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego(zaświadczenie GOPS),
  • małoletnich przebywających w domach dziecka (zaświadczenie).

Uwagi

  • Od 1 stycznia 2003 r. wprowadza się obowiązek wymiany dowodów osobistych wydanych przed dniem 1 stycznia 2001 r. na nowy wzór w następujących terminach:
  • Wydane do roku 1972 r.
    • wymiana od dnia 1 stycznia 2003 r. do dnia 31 grudnia 2003 r.
  • Wydanych w latach 1973-1980
    • wymiana od dnia 1 stycznia 2004 r. do dnia 31 grudnia 2004 r.
  • Wydanych w latach 1981-1991
    • wymiana od dnia 1 stycznia 2005 r. do dnia 31 grudnia 2005 r.
  • Wydanych w latach 1992-1995
    • wymiana od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 31 grudnia 2006 r.
  • Wydanych w latach 1996-2000
    • wymiana od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2007r.

Dowód osobisty podlega wymianie:

  • w przypadku uszkodzenia
  • zmiany danych osobowych
  • zmiany adresu
  • skończenia się terminu ważności
  • Z wnioskiem o wymianę dowodu należy wystapić w terminie 14 dni od zmiany danych w nim zawartych. Wniosek składa się i dowód odbiera osobiście.
  • Osoby małoletnie składają wniosek o dowód w obecności jednego z rodziców lub opiekunów prawnych.
  • Fotografie do dowodów osobistych powinny być :
  • wykonane na jasnym tle
  • przedstawiać osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami
  • twarz powinna być ukazana z lewego półprofilu z widocznym uchem.

 

 

 

 

 


Liczba odwiedzin : 1461
Podmiot udostępniający informację : Urząd Gminy Chmielno
Osoba wprowadzająca informację : Waldemar Jasnoch
Osoba odpowiedzialna za informację : Waldemar Jasnoch
Czas wytworzenia: 2007-01-08 08:38:00
Czas publikacji: 2007-01-08 08:38:00
Data przeniesienia do archiwum: Brak